sobota, 2 lipca 2016

Ciasto francuskie z kremem truskawkowym

Dziś ciasto truskawkowe, można je roić cały rok, ponieważ nadają się do niego owoce mrożone. Przepis znalazłam w książce 102 ciasta z owocami siostry Anastazji. Aby ciasto nie było pracochłonne poszłam na łatwiznę i użyłam gotowego ciasta francuskiego.




Składniki:
1/2 l śmietany 30%
50 dag mascarpone
6 łyżek zmiksowanych truskawek
5 łyżeczek żelatyny
cukier puder
2 arkusze ciasta francuskiego






Wykonanie:
Ciasto rozłożyć na blaszce i upiec według instrukcji na opakowaniu. Mi wyrosło bardzo wysokie więc obróciłam je i delikatnie przygniotłam.
Żelatynę rozpuścić w 1/4 szklanki wody i ostudzić. Śmietanę ubić na sztywno z cukrem pudrem, dodać mascarpone, truskawki rozdrobnione widelcem, zmiksować wszystko. Na końcu miksowania dodać żelatynę. Na jedno upieczone ciasto wyłożyć masę, rozsmarować przykryć drugim ciastem, posypać cukrem pudrem.

2 komentarze:

  1. Widzę łatwe do przyrządzenia, a do tego z pewnościa jest smaczne 😋
    Bardzo chętnie wyprobuje.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę łatwe do przyrządzenia, a do tego z pewnościa jest smaczne 😋
    Bardzo chętnie wyprobuje.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń

No weeeeeeeeeeź skomentuj ♥